News Update :

Cum sa fotografiati artificii

Tuesday, August 18, 2009

Setari manuale
In modul manual aveti posibilitatea de a controla timpul de expunere dupa bunul-plac. Setati, de pilda, diafragma 8 si un timp de expunere de cel putin doua seeunde. In acest fel, surprindeti si traiectoriile raehetelor. Folositi si zoom-ul pentru rezultate optime. Dezactivati autofocusul si setati claritatea pe infinit. Un stativ va garanteaza contururile bine definite ale artificiilor.

Rachetele luminoase pacalesc aparatul setat pentru lucrul in modul automat, acesta stabilind un timp de expunere prea scurt. Doar cu ajutorul setarilor manuale (cand valorile pentru diafragma, timp de expunere si sensibilitate ISO sunt stabilite corect, una in functie de cealalta) veti putea fotografia artificiile in toata splendoarea lor. Un trepied va va fi de mare ajutor pentru controlul timpilor lungi de expunere.


Loc de statie inalt
Dintr-o locatie inalta puteti obtine o mai buna vedere de ansamblu a spectacolului de lumini, fara ca in fotografie sa apara crestetul persoanei care sta in fata voastra. Cautati un zid sau un mic deal de unde sa aveti o perspectiva optima. Daca acest lucru nu este posibil, puteti orienta in sus capul stativului.

Artificii filmate
Avantajul oferit de camera foto digitala este ca, de cele mai multe ori, aparatul poate sa sa si filmeze. Desigur, rezultatul nu este la fel de bun ca cel obtinut cu o camera de filmat digitala, dar suficient pentru o amintire placuta. Cel mai bine ar fi sa realizati mai intai cateva fotografi, dupa care sa filmati restul spectacolului.

Nu uitati: pentru inregistrari video, aveti nevoie de un card de memorie generos. De asemenea, acesta va va ajuta sa si in cazul fotografiilor. Asadar, nu pierdeti timp cu sortarea imaginilor odata ce artificiile au pornit. Sortati rezultatele mai putin reusite ulterior, in fata calculatorului. Cu cat ati facut mai multe fotografii, cu atat mai mare este sansa sa fi obtinut macar o imagine de efect. Daea aparatul va permite, utilizati eventual si functia time-lapse, care va permite sa realizati automat fotografii la un anumit interval ajustabil (la cateva secunde distanta).


Selectii inspirate
Fii creativi: cu cat fotografile difera mai mult intre ele, cu atat mai bine. Folositi obiectivul in mod tele si apropiati subiectul (aici artificiile) cat mai mult posibil. Desigur, si mai bine este sa faeeti marirea pe calculator, intr-un program de editare a imaginilor. Avantajul este ca nu pierdeti inutil din intensitatea luminoasa (ceea cc se mtampla la un zoom mare) si fotografiile sunt foarte putin sau deloc miscate. Puteti face insa astfel de operatiuni doar atunci cand aparatul vostru ofera o rezolutie a imaginii de ccl putin 4 megapixeli. In caz contrar, selectiile vor avea o rezolutie prea mica. Includeti in fotografie cladiri sau parti ale acestora pentru o mai buna compozitie si o raportare la elemente cunoscute.

Valori ISO prea mari
O valoarea prea mare pentru sensibilitatea ISO scurteaza timpul de expunere si, in acelasi timp, mareste pericolul aparitiei zgomotului de imagine. Rezultatul: pixeli colorati care apar inestetic in zonele intunecate ale imaginii. De aceea, evitati sa fotografiati cu sensibilitatea ISO prea mare. Preferati valori scazute, de exemplu ISO 100 sau 200.
Share this article :

Articole populare

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website