Cum sa verificati uleiul diferentialului masinii
Masinile cu tractiune pe spate au un diferential, care lucreaza impreuna cu doua osii din spate pentru a permite rotilor din spate sa intoarca la aceeasi viteze atunci cand iau o curba. Diferentialiul este un set de viteze (ca o transmisie) care este umplut cu valvolina. Este prudent sa verificati periodic valvolina diferentialului pentru a va asigura ca nu exista scurgeri.
Pasi
1. Parcati pe un teren drept si opriti motorul.
2. Determinati daca masina are tractiune pe fata sau pe spate.
3. Localizati diferentialul: se afla sub partea din mijloc a spatelui masinii, intre cele doua roti din spate si are forma si marimea unui dovleac. Exista axuri (tuburi metalice) care ies din ambele parti ale diferentialei care sunt legate de fiecare roata din spate.
4. Ridicati pe cric atat fata cat si spatele masinii si sprijiniti masina folosind 4 suporturi de cric. Spatele si fata masinii trebuie sa fie la aceeasi inaltime pentru a putea verifica uleiul diferentialului.
5. Localizati piulita dintr-o parte a diferentialului. Va fi indreptata spre spatele masinii.
6. Alegeti o cheie care sa se potriveasca piulitei si rasuciti in sens invers acelor de ceas pentru a o slabi. Indepartati-o usor.
7. Uleiul ar trebui sa fie la acelasi nivel cu gaura piulitei - ar trebui sa se scurga afara, sau puteti verifica nivelul cu un deget.
8. Daca nivelul este scazut, adaugati ulei. Trebuie pompat in diferential. Exista pompe mici care se ataseaza sticlelor din plastic de ulei.
9. Puneti la loc si strangeti piulita.
10. Dati la o parte suporturile de cric si lasati in jos masina.
Sfaturi
Nu verificati uleiul diferentialului decat daca toata masina este la acelasi nivel - altfel veti avea parte de o verificare gresita a nivelului de ulei.
Daca diferentialul are un nivel scazut al uleiului constant de fiecare data cand o verificati, probabil aveti o scurgere. Cautati pete de ulei si duceti-va la un mecanic.
Atentie
Nu va bagati sub o masina care este sustinuta doar de un cric - intotdeauna folositi suporturi de cric.
Nu folositi un ulei de motor normal - poate fi prea slab.
Trucuri si sfaturi
Tips and tricks
Masinile cu tractiune pe spate au un diferential, care lucreaza impreuna cu doua osii din spate pentru a permite rotilor din spate sa intoarca la aceeasi viteze atunci cand iau o curba. Diferentialiul este un set de viteze (ca o transmisie) care este umplut cu valvolina. Este prudent sa verificati periodic valvolina diferentialului pentru a va asigura ca nu exista scurgeri.
Pasi
1. Parcati pe un teren drept si opriti motorul.
2. Determinati daca masina are tractiune pe fata sau pe spate.
3. Localizati diferentialul: se afla sub partea din mijloc a spatelui masinii, intre cele doua roti din spate si are forma si marimea unui dovleac. Exista axuri (tuburi metalice) care ies din ambele parti ale diferentialei care sunt legate de fiecare roata din spate.
4. Ridicati pe cric atat fata cat si spatele masinii si sprijiniti masina folosind 4 suporturi de cric. Spatele si fata masinii trebuie sa fie la aceeasi inaltime pentru a putea verifica uleiul diferentialului.
5. Localizati piulita dintr-o parte a diferentialului. Va fi indreptata spre spatele masinii.
6. Alegeti o cheie care sa se potriveasca piulitei si rasuciti in sens invers acelor de ceas pentru a o slabi. Indepartati-o usor.
7. Uleiul ar trebui sa fie la acelasi nivel cu gaura piulitei - ar trebui sa se scurga afara, sau puteti verifica nivelul cu un deget.
8. Daca nivelul este scazut, adaugati ulei. Trebuie pompat in diferential. Exista pompe mici care se ataseaza sticlelor din plastic de ulei.
9. Puneti la loc si strangeti piulita.
10. Dati la o parte suporturile de cric si lasati in jos masina.
Sfaturi
Nu verificati uleiul diferentialului decat daca toata masina este la acelasi nivel - altfel veti avea parte de o verificare gresita a nivelului de ulei.
Daca diferentialul are un nivel scazut al uleiului constant de fiecare data cand o verificati, probabil aveti o scurgere. Cautati pete de ulei si duceti-va la un mecanic.
Atentie
Nu va bagati sub o masina care este sustinuta doar de un cric - intotdeauna folositi suporturi de cric.
Nu folositi un ulei de motor normal - poate fi prea slab.
Trucuri si sfaturi
Tips and tricks