Huburi - Cum deschid un port?

Cum deschid din router/server un port (port forwarding) pentru functionarea modului activ?
Daca sunteti intr-o retea in care mai multi oameni se conecteaza la internet printr-un router central, si au toti acelasi IP extern, trebuie sa configurati acel router (care de obicei este pe Linux) incat sa permita trecerea anumitor porturi (port forwarding).
Daca aveti un router hardware, gasiti aici instructiuni pentru instalare. Daca aveti ca router un server cu FreeBSD, instructiuni puteti gasi aici.
Instructiunile urmatoare sunt valabile pentru Linux (2.4, dar probabil merge si pe alte versiuni):
Trebuie sa editati fisierul firewallului (locatia sa difera, dar se poate afla in etc\rc.d\rc.firewall), in care sa adaugati aceste linii, catre inceput, dupa care sa rulati iar fisierul firewall-ului:
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport -i -j DNAT --to : -d
iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport -i -j DNAT --to : -d


Inlocuiti urmatoarele cu:
- un numar (de preferat intre 1000 si 10000); acesta nu trebuie sa fie portul prin care va conectati la hub ci cel pentru transferuri, pe care setati DC-ul sa functioneze;

- placa de retea din router in care este bagat cablul cu internet. De obicei sunt doua intr-un router, a doua fiind bagata intr-un switch. Deci trebuie sa inlocuiti cu eth0 sau eth1, in functie de situatie;

- ip-ul din retea al calculatorului pentru care se face port forwarding;

- ip-ul pe care il aveti pe internet.

Exemplu:
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 1234 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.1:1234 -d 193.231.236.100
iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport 1234 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.1.1:1234 -d 193.231.236.100

Nu uitati sa configurati si DC-ul sa functioneze pe activ si pe portul pe care l-ati deschis prin firewall, cu IP-ul extern (de internet). Daca nu aveti acces direct la router-ul retelei, probabil ca aveti un admin in retea care se ocupa de el. Rugati-l sa va faca port forwarding pe TCP si UDP (indicati-i portul pe care doriti, cel care va fi pus la settings, in DC). Daca nu stie exact cum, arati-i aceasta pagina.


PROBLEME

De ce nu ma pot conecta la nimeni / nu pot sa downloadez nimic / nu gasesc nimic la Search?
Incercati sa va puneti DC-ul sa functioneze in mod pasiv (Settings - General - Connection Settings - bifati Passive). Daca asa merge inseamna ca aveti probleme cu modul activ. Insa nu va multumiti cu modul pasiv deoarece veti avea acces la cam de 3 ori mai putine fisiere decat in modul activ. In sectiunea anterioara, dedicata acestei probleme, veti gasi mai multe informatii pentru solutionarea ei.


Ce inseamna "No slots available" si "All download slots taken"?
Primul mesaj arata ca utilizatorul de la care incercati sa descarcati are toate sloturile de upload ocupate de alti utilizatori, deci trebuie sa asteptati sa se elibereze unul pana veti putea lua de la el. Al doilea mesaj arata ca aveti setat un numar limitat de sloturi de download simulant , care a fost atins. Ca sa puteti downloada alt fisier trebuie fie sa asteptati eliberarea unui slot de download (prin terminarea sau intreruperea unui download) fie sa cresteti limita de la Settings - Download - Maximum simultaneous downloads.


De ce primesc mesajul "Connection timeout" cand incerc sa ma conectez la un hub?
Mesajul indica, cel mai probabil, ca la adresa respectiva nu este activ un hub de DC. Bineinteles, hubul poate doar sa fie cazut pe moment, urmand sa revina mai tarziu. Daca primiti acest mesaj cand incercati sa va conectati pe mai multe huburi inseamna fie ca lista pe care o aveti este una neactualizata recent, fie ca ISP-ul sau administratorul retelei (unde e cazul) va blocheaza cumva accesul. Incercati sa va conectati la huburi care nu ruleaza pe porturile frecvente (411, 1411, 6969, etc.) dar si sa-i contactati pe cei responsabili, pentru rezolvarea problemei.


De ce am viteza de download mica?
In Windows XP este activat din oficiu un serviciu (QoS Packet Scheduler) care poate diminua viteza de download. Urmariti acest ghid pentru a-l dezactiva.
Utilizatorul de la care downloadati are banda mai mica decat a dumneavoastra sau o are deja ocupata cu alte uploaduri. Cautati un utilizator cu o conexiune mai buna sau mai putin incarcata;
Impartiti conexiunea la internet cu alti utilizatori din retea, care au ocupat deja o mare parta din banda prin downloadurile lor;

Conexiunea dumneavoastra este pe un canal comun cu alti cativa abonati al aceluiasi ISP, care fac trafic semnificativ (situatie posibila mai ales in cazul abonamentelor ieftine);
Utilizatorul de la care downloadati si-a limitat banda de upload, lucru vizibil cand viteza de download merge constant la o viteza mica, fara sa treaca de un anumit prag decat pentru scurte momente, revenind imediat sub pragul limitarii. Contactati un operator pentru banarea utilizatorului respectiv;

De ce imi scade viteza de download incet-incet pana la zero?
Viteza indicata de DC nu este cea din momentul actual ci media vitezei de la inceputul descarcarii. Cand se produce o deconectare, viteza indicata nu va deveni instantaneu zero, ci va ajunge la valoarea asta in timp. Deconectarile de acest gen se produc de obicei din cauza conexiunii proaste, nu pentru ca v-ar fi deconectat utilizatorul intentionat.


De ce nu se schimba nick-ul desi mi-am ales altul?
Pentru ca noul nick sa intre in functiune trebuie sa inchideti fereastra cu hubul pe care doriti sa se schimbe si dupa aceea s-o redeschideti. Un simplu reconnect nu este de ajuns. Daca chiar si dupa inchiderea si redeschiderea ferestrei el nu se schimba inseamna ca ati specificat la Favorite Hubs sa aveti un anumit nick pe acel hub. Duceti-va acolo apasand CTRL+F si editati detaliile pentru hubul respectiv.


De ce imi apare "File not found" in dreptul unui download?
Fisierul pe care incercati sa-l luati a fost mutat sau sters de pe hard-disk-ul utilizatorului care il shareaza, fara ca acesta sa-si reactualizeze lista fisierelor shareate. Ii puteti da un mesaj privat pentru a-l ruga sa o faca. Daca de la acelasi utilizator aveti aceasta problema cu mai multe fisiere inseamna ca le muta special pentru a nu putea lumea lua de la el. Daca v-a mers o perioada descarcarea, dupa care ati fost deconectat si acum primiti acest mesaj, inseamna, de obicei, ca utilizatorul respectiv a sters sau mutat fisierul pentru ca dumneavoastra sa nu-l mai puteti descarca. In ambele cazuri, acesta trebuie reclamat unui operator. Contactati un operator pentru rezolvarea problemei.

De ce imi apare "Could not open target device" sau "File access is denied" in dreptul downloadurilor?
Probabil ati setat DC-ul sa downloadeze fisierele (incomplete sau finale) pe o partitie inexistenta, cum ar fi X:\. Dupa configurarea corecta (Settings - Download), puteti fie sa stergeti fisierul din queue si sa il adaugati iar, fie sa dati right-click pe el si Move, indicand calea corecta pentru descarcare.

Trucuri si sfaturi
Tips and tricks

Previous Post Next Post