Cum să faci un document PDF cu aplicația PrimoPDF

Ghid practic pentru utilizarea aplicației PrimoPDF, o soluție gratuită și ușor de folosit pentru transformarea documentelor obișnuite în format PDF. În acest ghid sunt prezentați pașii necesari instalării și utilizării aplicației pentru a crea un document PDF de calitate. De asemenea, se abordează și câteva opțiuni suplimentare, cum ar fi securitatea documentului și proprietățile acestuia. Cu ajutorul acestor sfaturi și trucuri, veți fi capabili să creați rapid și ușor documente PDF, care pot fi utilizate în diferite contexte, de la prezentări și rapoarte până la documente cu informații sensibile.




Avantajele formatului PDF sunt indiscutabile. Însă cum se transformă un document obișnuit în format PDF ?
Aplicația PrimoPDF va arăta că această conversie nu presupune un proces foarte complicat sau cunoștințe pe măsură.
Poți descărca aplicația de aici!

Pasul 1: Instalarea și crearea primului PDF
Aplicația nu este una pretențioasă; se va instala fără probleme. Însă veți vedea că nu apare ca orice program. Singura dovadă a prezenței sale va fi în meniul Print.

1. Primul pas constă în instalarea aplicației PrimoPDF.

Se instalează foarte ușor, ca orice alt program, singura condiție este să aveți disponibili pe partiția sistem circa 16 MB.

Vom trece apoi la fabricarea primului document PDF. Vom folosi ca exemplu aplicația Word, însă într-un mod similar, puteți obține un PDF din orice document sau imagine ce pot fi tipărite. Mai exact, totul este să ajungeți la fereastra Print. De obicei, accesul la aceasta este asigurat de scurtătura [Ctrl] + P.

2. Deschideți documentul pe care doriți să-l transformați în PDF. Navigați la File/Print.

3. Din lista de unde ar trebui să alegeți imprimanta pe care să o folosiți la tipărire, selectați opțiunea PrimoPDF și apoi dați clic pe OK.

4. Se va deschide fereastra de creare a PDF-ului. Alegeți locația în care doriți să fie salvat PDF-ul nou creat.

5. Bifați opțiunea Screen.

6. Clic pe OK și documentul PDF este gata. Adobe Acrobat Reader îl va deschide acum automat.

Pasul 2: Folosirea opțiunilor suplimentare
Chiar dacă este o aplicație cam fantomatică, fereastra prin intermediul căreia se lansează comanda de creare a fișierului PDF va permite să setați câteva opțiuni.


Securitatea documentului PDF rezultat
PrimoPDF vă permite să stabiliți un nivel de securitate pentru documentul PDF, astfel încât să nu aveți surprize dacă datele pe care le conțin sunt confidențiale.

1. Dacă securitatea este motiv de îngrijorare pentru voi, odată ajunși la fereastra de creare a PDF-ului, dați clic pe butonul Security.

În fereastra nou deschisă la Password to Open, odată completat acest câmp, cei care doresc să deschidă documentul vor trebui să tasteze parola.

La rubrica Password to Change Security, cei care vor să schimbe setările de securitate trebuie să cunoască parola introdusă aici.

La Security Settings în funcție de versiunea Acrobat Reader de care dispuneți, veți alege una din cele două valori: 40 Bit Encryption pentru versiunile mai vechi de 4.0 sau 128 Bit Encryption pentru cele noi.

2. Confirmați modificările făcute dând clic pe OK.

Proprietățile documentelor
Dacă vreți ca documentul PDF să fie însoțit de o descriere, un subtitlu, numele autorului etc..., dați clic pe butonul Document Properties.

1. Clic pe Document Properties din aceeași fereastra de creare a PDF-ului.

2. Notați informațiile suplimentare în câmpurile corespunzătoare. Puteți tasta cuvinte cheie dacă doriți ca documentul respectiv să fie găsit mai ușor pe internet. Acestea trebuie separate prin virgulă.

3. Dati clic pe OK când ați terminat.

Previous Post Next Post