Auto - verificarea si punerea uleiului in radiator


Lichidul din radiator, sau lichidul de racire, este partea cea mai importanta a sistemului de racire al masinii, va protejeaza motorul de supraincalzire. Un nivel mic al lichidului de racire poate duce la o dereglare a masinii si la reparatii scumpe.

Punerea lichidului in radiator la o masina noua Pasi

1.Observati ca masinile mult mai vechi (fabricate inainte de 1970) necesita ca lichidul de racire sa fie turnat direct in radiator. Vehiculele noi au un rezervor la care aveti acces oricand (mai putin modelele nemtesti si suedeze, la care rezervorul se afla sub presiune atunci cand motorul este fierbinte).
2.Trageti maneta de deschidere a capotei aflata sub bord.
3.Mergeti in fata masinii, bagati mana sub capota, gasiti zavorul si apasati-l. Pe masura ce apasati, trageti si deschideti capota.
4.Cautati un rezervor din plastic, care ar trebui sa contina macar niste reziduuri de lichid de racire, care este de obicei verde (desi exista si versiuni rosii pe piata). Este de obicei etichetat, se afla langa radiator si are un furtun care duce la radiator.
5.Desurubati capacul si puneti lichid de racire pana la nivelul maxim. Lichidul de racire este un amestec de 50%-50% de apa si antigel, dar puteti adauga si apa simpla daca rezervorul este gol si masina este in pericol de supraincalzire.

Sfaturi

Furtunul care iese din rezervor si ajunge la radiator va indica faptul ca nu turnati lichid de racire in rezervorul pentru spalarea parbrizului.

Punerea lichidului la o masina veche Pasi

1.Asigurati-va ca motorul este rece inainte de a pune lichid de racire direct in radiator. Daca masina a fost condusa recent, asteptati cel putin jumatate de ora inainte de a desuruba capacul radiatorului.
2.Trageti maneta de deschidere a capotei aflata sub bord.
3.Mergeti in fata masinii, bagati mana sub capota, gasiti zavorul si apasati-l. Pe masura ce apasati, trageti si deschideti capota.
4.Gasiti capacul radiatorului chiar in fata masinii, aproape de zavorul capotei.
5.Rotiti si scoateti capacul, folosind o carpa. Cand aveti dubii daca este bine sa desurubati capacul, folositi cateva carpe si scoateti capacul incet.
6.Uitati-va in radiator. Daca lichidul nu ajunge la partea de sus a radiatorului chiar sub deschizatura pentru capac, puneti lichid de racire.

Atentie

Daca masina se supraincalzeste, nu incercati sa scoateti capacul radiatorului. Ati putea suferi arsuri serioase.
Lichidul de racire nu se consuma - daca rezervorul mai are doar putin, se poate ca masina sa aiba o scurgere.
Lichidul de racire este otravitor, dar asta nu va opri animalele sa bea din el (are un gust dulce pentru ele); nu il lasati la indemana oricui.

Trucuri si sfaturi
Tips and tricks

Post a Comment

Previous Post Next Post