Daca doriti sa aflaii in ce folder se afla un anumit fisier, fara a apela la Visual Basic sau a verifica acest lucru din File, Properties, puteti folosi urmatoarea formula: =LEFT(CELL(’’Filename’’,$A$1),
FIND(’’[’’,CELL(’’Filename’’,$A$1))-1)
In cazul in care abia ati creat un nou registru de lucru si nu l-ati salvat, formula va returna eroarea #VALUE!.
Dupa salvarea fisierului, rezultatul formulei va arata calea in care se afla fisierul.
Utilizarea operatorilor INDEX si MATCH pentru a gasi o informatie
Sa presupunem ca aveti o lista foarte lunga de nume carora le sunt asociate vårsta si departamentul in care persoana respectiva lucreaza. Pe coloana A este numele, pe B departamentul si pe C vårsta.
Puteti afla foarte repede vårsta unei anumite persoane fara a cauta printre date sau a apela la filtre complexe. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa introduceti intr-o celula urmatoarea formula (pentru a afla vårsta
angajatului Valentin, de exemplu):
= I N D E X ( $ A $ 1 : $ C $ 5 ,MATCH(„Valentin“,$A$1:$A$5,),3)
Rezultatul va aparea imediat in celula in care ati introdus formula.
Nota: 5 din $A$5 este ultimul rånd al listei in care sunt numele, 3 din func]ia INDEX este a treia coloana din domeniul A1:C5 in care este inregistrata vårsta.
Trucuri si sfaturi
Post a Comment